انواع یخچال فریزر ، بهترین یخچال فریز مناسب شما کدام است؟
نوشته شده توسط : hi

وپقتی که نوبت به خرید اسباب خانه برسد، اطلاعات حرف اول را‌ می‌زند. داشتن آگاهی و دانش کافی در مورد برند‌ها و مدل‌ها‌ می‌توانند نهایتاً به یک انتخاب خوب منجر شوند. یخچال فریز هم از جمله وسایل خانه بسیار مهم است که با توجه به هزینه‌ای که‌ می‌طلبد باید حداکثر دقت را در انتخاب خود به خرج داد. در این مطلب قصد داریم که معرفی بر انواع یخچال فریزر و بهترین مدل‌های موجود در بازار بیندازیم.

انواع مدل یخچال فریزر در بازار ایران

در ادامه به معرفی مدل‌ها و طرح‌هایی از یخچال فریزرهای موجود در بازار ایران پرداخته‌ایم که عمدتاً مصرف خانگی دارند.

یخچال فریزر مدل دو درب فریزر بالا

همه ما به نوبه خود با این نوع از مدل یخچال فریزرهای دو درب سر و کار داشته‌ایم. درب پایینی به یخچال و درب بالایی نیز به فریزر اختصاص داده شده است. این یخچال فریزرها در طرح و اندازه‌های مختلفی در بازار موجود هستند. از نظر ظرفیت در بازه ۳۰۰ لیتر تا ۶۰۰ لیتر قرار‌ می‌گیرند.

یخچال فریزر مدل دو درب فریزر بالا

یخچال فریزر دو درب فریزر پایین

یخچال‌های فریزر پایین دو درب هم در طرح و مدل‌های مختلفی در بازار موجود هستند. تفاوت این یخچال‌ها با نوع دیگر دو درب در محل قرارگیری فریزر است. با توجه به اینکه بیشتر ما روزانه با قسمت یخچال کار داریم و نه فریزر، پس خیلی از خریداران در بین دو مدل فریزر بالا و فریزر پایین گرایش بیشتری به مدل فریزر پایین دارند زیرا قسمت یخچال این نوع از یخچال فریزر‌ها در دسترس‌تر است. از نظر ظرفیت در بازه ۳۰۰ لیتر تا ۶۰۰ لیتر قرار‌ می‌گیرند.

یخچال فریزر دو قلو

بسیاری از خانواده‌هایی که نسبت به خرید انواع یخچال‌ها اقدام‌ می‌کنند، عمدتاً اندازه بزرگ این مدل از یخچال‌ها را مد نظر قرار‌ می‌دهند. این نوع از یخچال‌ها در اندازه و ظرفیت‌های مختلفی در دسترس هستند و به طور معمول از نظر ظرفیت در بازه ۶۰۰ تا ۸۰۰ لیتر قرار‌ می‌گیرند. ظرفیت قسمت یخچال مقدار کمی از ظرفیت قسمت فریزر بیشتر است. اندازه بزرگ یخچال که شاید مناسبی بسیاری از آشپزخانه‌ها نباشد و از طرفی نیز ظرفیت زیاد فریزر از نقاط ضعف این یخچال‌ها به شمار‌ می‌روند.

 

یخچال فریزر دو قلو

یخچال فریزر ساید بای ساید

انواع یخچال فریزرهای ساید بای ساید در سال‌های اخیر نه تنها در بازار ایران بلکه در بازار جهانی نیز یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های یخچال فریزر بوده است که دلایل خوبی هم برای این موضوع وجود دارد. ظرفیت زیاد علی‌رغم عرض کم یخچال که دلیل این مقدار ظرفیت در نظر گرفتن عمق زیاد برای این نوع از یخچال فریزرها است.

تقسیم ظرفیت معقول و مناسب در قسمت‌های یخچال و فریزر و امکانات بسیار خوب به ویژه در مقایسه با نوع دو قلو از دیگر نقاط قوت این نوع از یخچال‌ها به شما‌ می‌روند. از دیگر ویژگی‌های خوب این نوع از یخچال‌ها تنوع بسیار بالای مدل‌های آن است که در ادامه به معروف‌ترین آن‌ها اشاره شده است.

یخچال فریزر ساید بای ساید دو درب: این نوع از ساید با ساید‌ها ساده‌ترین و از اولین مدل‌های این نوع از یخچال فریزرها هستند. یک درب برای یخچال و یک درب برای فریزر تعبیه شده است. در برخی مدل‌های دو درب یک درب برای دسترسی سریع به قسمت خاصی از یخچال در نظر گرفته شده است.

یخچال فریزر ساید بای ساید درب فرانسوی: درب فرانسوی یکی از انواع یخچال فریزرهای ساید با ساید موجود در بازار ایران است که طرفداران خاص خود را دارد. درب‌های فریزر به صورت کشویی طراحی شده است که‌ می‌تواند دسترسی به محتویات فریزر را تسهیل کند اما توجه داشته باشید که یک محفظه بسیار بزرگ بیرون خواهد آمد پس شاید چندان برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب نباشد.

یخچال فریزر ساید بای ساید درب فرانسوی

یخچال فریزر ساید بای ساید چهار درب: این نوع از ساید بای ساید‌ها انواع مختلفی دارند و دلیل عمده در نظر گرفتن این تعداد درب در یک یخچال صرفه‌جویی در مصرف انرژی بوده است. برخی از این مدل‌ها فریزر کنار و برخی هم فریزر پایین هستند که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. برای صرفه‌جویی بیشتر درب پنجمی نیز در داخل درب یخچال تعبیه شده است که دسترسی سریع را به بخش کوچکی از یخچال به دست‌ می‌دهد.

بهترین برند انواع یخچال فریزر در بازار ایران

بدون شک بودجه شما در انتخاب برند و مدل انواع یخچال فریزر حرف اول را‌ می‌زند. خوشبختانه یا متأسفانه بازه قیمتی یخچال‌ها بسیار وسیع بوده و شما‌ می‌توانید در بازه قیمتی ۲ تا ۸۰ میلیون به انتخاب برند و مدل سرگرم شوید. در ادامه بهترین و باکیفیت‌ترین برند‌های یخچال فریزر بازار ایران در سه بازه قیمتی بالا، متوسط و پایین معرفی شده است. شایان ذکر است که این رتبه‌بندی کیفیت بر اساس نظرات افرادی که از سایت دیجی کالا اقدام به خرید مدلی خاص کرده‌اند به دست آمده است.

بهترین برند انواع یخچال فریزر در بازه قیمتی بالا

ضرب‌المثل «هر چقدر پول بدید، همان‌قدر هم آش‌ می‌خورید» در موضوع بحث ما هم دقیقاً صدق خواهد کرد. برند‌هایی مانند ال‌جی، سامسونگ، بوش و بکو از بهترین یخچال فریزرهای بازار ایران هستند که محصولات کاملی را به شما ارائه‌ می‌دهند اما از طرفی هم قیمت‌های بسیار بالایی دارند. برای نمونه قیمت انواع یخچال فریزر ساید بای ساید در این چند برند باکیفیت عمدتاً در بازه قیمتی ۱۶ تا ۳۰ میلیون تومان قرار‌ می‌گیرد. ناگفته نماند که برخی از برند‌های خارجی بازار مانند ویرپول و اسمگ با قیمت‌های بالای ۵۰ میلیون تومان در بازار موجود هستند که کیفیت بالایی دارند.

بهترین برند یخچال فریزر در بازار ایران

بهترین برند انواع یخچال فریزر در بازه قیمتی متوسط

در بازار امروز انواع مختلف یخچال فریزر‌هایی که هم قیمت و کیفیت مناسب داشته باشند طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. محصولات ایرانی و چینی بخش اعظم این یخچال فریزرها را تشکیل‌ می‌دهند. از بهترین برند‌های داخلی در بازه قیمتی متوسط‌ می‌توان به ایکس ویژن و اسنوا اشاره کرد. تی سی ال و هایسنس هم از برند‌های معتبر و خوب بازار هستند که با قیمت متوسط، کیفیت خوبی را در اختیار کاربر قرار‌ می‌دهند.

بهترین برند انواع یخچال فریزر در بازه قیمتی پایین

گاهی‌ می‌توان با کمی گشت و گذار و پرس و جو، مدل باکیفیتی را از انواع مختلف یخچال فریزر انتخاب کرد که با بودجه کم قابل خریداری باشد. این بخش از بازار یخچال فریزر عمدتاً شامل برندهای ایرانی است البته برند‌های خارجی عمدتاً چینی نیز با قیمت‌های پایین در بازار موجود هستند اما خریداری آن به هیچ وجه توصیه‌ نمی‌شود. از برند‌های خوب ارزان ایرانی‌ می‌توان به الکترواستیل اشاره کرد. قیمت یخچال فریزر‌های الکترواستیل در بازه ۲ تا ۱۱ میلیون قرار دارند.

سخن آخر

در انتخاب طرح و مدل مناسب یخچال باید مواردی همچون بودجه، ظرفیت مورد نظر، مهم بودن یا نبودن ظرفیت فریزر، محل قرار گیری فریزر، اندازه محل قرار گیری یخچال فریزر را مد نظر قرار دهید. در بازار ایران برند‌های خارجی و ایرانی باکیفیت و معتبری در دسترس هستند که با اطمینان خاطر‌ می‌تواند نسبت به خرید آن‌ها اقدام کرد.





:: برچسب‌ها: تعمیراتچی , تعمیر , یخچال , ماشین لباسشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: