نوشته شده توسط : hi

وقتی یخچال شما خیلی سرد است چه کاری باید برای حل مشکل سرمای زیاد یخچال انجام داد و علت سرمای زیاد یخچال چیست؟

منظور از خیلی سرد بودن این است که یخچال همه غذاهای شما را منجمد می کند، که در ادامه مقاله، یک برنامه عملی گام به گام ساده برای ردیابی منبع مشکل و تعمیر صحیح یخچال وجود دارد، که به آن اشاره شده است.

در صورت رفع نشدن مشکل یخچال، می توانید با متخصصان تعمیر یخچال تعمیراتچی تماس حاصل فرمایید.

ابتدا دستگاه را از بیرون بررسی کنید

 

ابتدا دستگاه را از بیرون بررسی کنید

ممکن است درب یخچال کاملاً بسته نشود. خوب و کامل بسته نشدن درب یخچال می تواند ترموستات یخچال شما را خراب کند. این مشکل می تواند به دلیل کف ناهموار سطحی که یخچال بر روی آن قرار گرفته و نه به دلیل نقص مکانیکی باشد. یخچال را چند سانتی متر حرکت دهید و ببینید آیا این کار به بهتر بسته شدن درب یخچال کمک می کند یا خیر.

یکی دیگر از راه حل های احتمالی، محکم کردن لولاهای درب توسط پیچ گوشتی است.

بعد، نگاهی به واشر لاستیکی بیندازید که قرار است درب یخچال شما را ببندد. اگر شل یا پاره شده باشد، ممکن است مجبور شوید آن را برای بهتر بسته شدن درب یخچال تعویض کنید.

یخچال را تمیز کنید

 

یخچال را تمیز کنید

قبل از اینکه به کارهای پیچیده داخلی یخچال خود بپردازید، آستین ها را بالا بزنید و یخچال خود را تمیز کنید. یخچال را از دیوار دور کرده و سیم پیچ های کندانسور را در پشت وکیوم کنید تا کارایی بیشتری داشته باشد و آب به سیم ها آسیب وارد نکند. هر دو قسمت فریزر و قسمت یخچال را با استفاده از پارچه ای که با محلول ۴ : ۱ آب گرم و سرکه مرطوب شده است، پاک کنید. همچنین زمان خوبی برای پاک سازی و تخلیه یخ زدایی فریزر به عنوان بخشی از نگهداری یخچال است.

 

برای کسب اطلاغات بیشتر در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی و تعمیر یخچال به سایت ما مراجعه کنید.

 

منبع : تعمیراتچی



:: برچسب‌ها: تعميراتچي ، تعمير يخچال ، تعمير ماشين لباسشويي ، ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hi

ماشین لباسشویی، وسیله ای کاربردی و ابزاری موثر برای دفع آلودگی، عرق و لکه ها از روی لباس است. در ادامه به دو علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اشاره شده است، با مقاله همراه باشید.

روش دقیق تمیز کردن لباسشویی به تنظیماتی که انتخاب می کنید بستگی دارد، اما فرضیه اصلی شستن لباس ها در تمامی ماشین لباسشویی ها ثابت است: اول، با زدن شروع ، درام ماشین لباسشویی پر از آب می شود. پس از اتمام چرخه شستشو، درام تخلیه می شود و اولین چرخه از چرخش آغاز می شود. سپس، درام دوباره پر می شود تا لباس ها را با آب تمیز بشوید. سرانجام، دستگاه برای آخرین بار تخلیه شده و لباس ها را خشک می کند.

اما اگر بعد از توقف ماشین لباسشویی، واشر درب آن را باز کردید و متوجه شدید که لباس هایتان دارند در آب شنا می کنند، مسلماً مشکلی برای ماشین لباسشویی شما پیش آمده است.

یک عیب رایج در ماشین لباسشویی عدم تخلیه آب توسط واشر است و چندین دلیل وجود دارد که باعث می شود دستگاه شما تخلیه آب را انجام ندهد.

علت ۱ ، فیلتر مسدود شده است

علت 1 ، فیلتر مسدود شده است

اکثر ماشین های لباسشویی چرخه چرخش را تا زمانی که آب شستشو به طور کامل تخلیه نشده، شروع نمی کنند.

اگر دستگاه شما خیلی آهسته در حال تخلیه آب است یا به هیچ وجه این تخلیه صورت نمیگیرد، به احتمال زیاد دلیل آن انسداد در جایی از سیستم تخلیه، و در فیلتر آن است.

اول ایمنی! لطفاً قبل از شروع تعمیر ماشین لباسشویی خود، مطمئن شوید که دستگاه را از برق کشیده اید.

 
 بهترین راه برای بررسی اینکه فیلتر ماشین لباسشویی شما مسدود است این است:
  • با خم کردن شیلنگ تخلیه، آب دستگاه را تخلیه کنید، یک حوله زیر فیلتر قرار دهید و فیلتر را بیرون بکشید تا بقایای آب جمع شده در داخل آن خالی شود.
  • بررسی کنید که پروانه پمپ داخل محفظه آزادانه می چرخد و مانعی ندارد.
  • فیلتر ماشین لباسشویی خود را به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری، منظم بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که واشر روان کار می کند.
  • در صورت خراب شدن فیلتر، نیاز به تعویض آن وجود دارد.

اگر با بررسی این نکات باز هم قادر به پیدا کردن عیب در ماشین لباسشویی و یا درست کردن آن نبودید، بهتر است با یکی از متخصصان تعمیراتچی تماس بگیرید.

علت ۲ ، پمپ تخلیه

علت 2 ، پمپ تخلیه

یک علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ممکن است ناشی از خرابی پمپ تخلیه باشد که برای راندن و تخلیه آب از واشر استفاده می شود.

اگر هنگام انتخاب گزینه تخلیه آب، نمی توانید صدای خالی شدن آب از پمپ را بشنوید، مشکوک شوید که پمپ تخلیه دچار مشکل شده است.

اول ایمنی! لطفاً قبل از شروع تعمیر ماشین لباسشویی خود، مطمئن شوید که دستگاه را از برق کشیده اید.

در اینجا نحوه بررسی نقص آن آورده شده است:

  • پمپ تخلیه را پیدا کنید
  • با بررسی مولتی متر پمپ (باید بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ اهم باشد) با دیدن عدد صفر یا عددی بیش از حد، نشان دهنده آن است که پمپ خراب شده و نیاز به تعویض دارد.

برای اطلاعات بیشتر برای تعمیر ماشین لباسشویی خود می توانید با متخصصان تعمیراتچی تماس بگیرید.

 

منبع : تعمیراتچی



:: برچسب‌ها: تعمیراتچی , تعمیر , یخچال , ماشین لباسشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hi

یخچال فریزر، عضو بی‌سر و صدای هر آشپزخانه‌ای، وظیفه مهم نگهداری از مواد غذایی را به عهده دارد و نیازی به گفتن نیست که چقدر حضورش برای هر ساختمانی که آدمی زندگی می‌کند، واجب است. اما گاهی اوقات مشکلات یخچال شروع شده و این وسیله خانگی برقی بی‌صدا، شروع به نواختن سرو صداهای عجیب و غریب می‌کند، قسمت‌هایی ازآن دچار خرابی می‌شود، تعمیر سوراخ شدن فریزر یخچال و با زبان بی‌زبانی از ما میخواهد که به دلیل مشکلات یخچال آن را به بیمارستان (تعمیرگاه لوازم خانگی برقی) ببریم و یا حتی در موارد شدیدتر، اعلام بازنشستگی می‌کند و باید برای همیشه با آن خداحافظی کنیم.

در بیشتر موارد، علائمی وجود دارد که با توجه به آنها، می‌توانیم فقط با تعمیر یخچال فریزر آن ها را دوباره به چرخه کارکرد بهینه، برگردانده و از هزینه‌های بسیار گزاف خرید مجدد یخچال فریزر جلوگیری کنیم.

اما این علائم چه چیزی هستند؟

۱- صداهای عجیب و غریب یخچال

بخشی از صدای یخچال، طبیعی است، به خصوص در یخچال‌های بدون برفک. در هنگام کار کردن یخچال برای پاک کردن برفک از بدنه فریزر، صدای کمی تولید می‌شود که البته نمی‌تواند آزار دهنده باشد. اما موارد زیر می‌تواند باعث ایجاد صدای اضافی در یخچال شود:

  • خراب شدن فن موتور اواپراتور یخچال
  • خراب شدن موتور فن کندانسور
  • شل شدن اتصالات موتور یخچال
  • ایراد در موتور فن تبخیر
  • پره‌های فن یخچال، به درستی کار نمی‌کنه

۲- آبی که پشت یخچال و در کنار موتور جمع می‌شود، بیشتر از حد معمول است

آب‌های تبخیر شده داخل یخچال و فریزر، به طور معمول حدود ۱۵ تا ۱۶ قطره است که روی موتور ریخته می‌شود تا علاوه بر خنک کردن موتور، به واسطه حرارت موتور تبخیر شود.

اما بعضی از یخچال‌ها، بیشتر از این حد، آب تولید می‌کنند که می‌تواند به دلیل سوراخ شدگی لوله‌های جریان آب باشد و یا اینکه در جای خودشان به درستی قرار نگرفته باشند.

تعمیر سوراخ شدن فریزر یخچال باید به صورت جدی بررسی شود، در غیر این صورت آسیب جدی به موتور وارد می‌شود و مشکلات یخچال را دو چندان می کند.

 ۳- داخل یخچال آب میدهد

این مشکل را دست کم نگیرید: گاهی اوقات، ممکن است تکه‌های کوچکی از مواد غذایی، جلوی عبور آب یخچال را از لوله تخلیه یخ‌زدا بگیرند و با بسته شدن سوراخ ناودانی که محل عبور آب است، به جای اینکه آب به روی موتور ریخته شود، داخل یخچال می ریزد.

این اتفاق عواقب خوشایندی ندارد، چرا که آب جمع شده در یخچال، می‌تواند به نواحی زیرین خودش و از جمله درب فریزر نفوذ کند و باعث باد کردن فوم درب فریزر شود. در این حالت، درب فریزر دیگر به درستی بسته نمی‌شود و بخش زیادی از سرما، به بیرون نفوذ پیدا می‌کند.

علاوه بر آن، فوم درب فریزر باید تعویض شود که هزینه زیادی هم دارد. این در حالی است که به راحتی می‌شود این گرفتگی سوراخ ناودانی را باز کرد تا هیچ کدام از مشکلات بعدی اتفاق نیفتد.

بسیاری از خروجی‌های لوله‌های تخلیه، پشت کشوهای داخلی یخچال قرار دارند و به راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید و خروجی لوله تخلیه را از گرفتگی پاکسازی کنید.

۴- یخچال و یا فریزر مثل قبل خنک نمی‌کند

گاهی ممکن است بسیار خسته و عرق کرده به خانه بیایید و خوشحال باشید که آب سرد در یخچال دارید و یا به میزان کافی یخ در فریزر نگه داشته اید تا بتوانید از آن‌ها برای درست کردن یک شربت گوارا و سرد استفاده کنید، اما با کمال تعجب متوجه شوید که آب خیلی سرد نشده است و ظرف یخ شما به طور کامل یخ نزده است.

این موضوع خیلی مهم است، چرا که ممکن است گاز موجود در لوله‌های یخچال، کم شده باشد و یا بخش‌هایی از موتور مثل کمپرسور نتوانسته باشد وظیفه خودشان را به درستی انجام دهند.

این قبیل مشکلات یخچال را اصلا پشت گوش نیندازید، حتما با یک تعمیرکار ماهر مشورت کنید و از او بخواهید که یخچال شما را بررسی کند.

۵- یخچال برفک میزند

پاک کردن برفک فریزر، کار دشوار و زمان‌بری است و علاوه بر آن در تمام مدتی که مجبور هستید تا برفک‌ها آب شوند، مواد غذایی یخ زده، باید بیرون گذاشته شوند که کار درستی هم نیست و باعث باز شدن یخ مواد غذایی منجمد شده می‌شود پس در نتیجه مشکلات یخچال شما چندین برابر می شود.

اما با پیشرفت علم، یخچال‌های بدون برفک هم در بازار لوازم خانگی پیدا شدند و این مشکل به راحتی حل شد.

یخچال‌های بدون برفک، به خصوص یخچال‌های ایرانی، در دراز مدت، دچار مشکل برفک زدن می‌شوند و به این ترتیب، سرمای یخچال به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند و موتور مجبور است برای تولید سرمای اولیه بیشتر کار کند و این چرخه همچنان ادامه پیدا می‌کند.

بسته شدن منافذ کندانسور، کار نکردن کلید اتصال هیتر و علاوه بر آن، کار نکردن تایمری که زمان روشن شدن هیتر را اعلام می‌کند، از مهم‌ترین عوامل برفک زدن یخچال بدون برفک است.

 در همه موارد توضیح داده شده، به طور حتم باید به سراغ تعمیر یخچال فریزر برویم.

البته موارد دیگه‌ای هم وجود دارند که به تعمیر یخچال نیاز پیدا می‌کنند و ما در اینجا این موارد اشاره می‌کنیم:

  • درب‌های دستگاه به خوبی بسته نمی‌شوند.
  • مواد غذایی مثل میوه و سبزیجات، داخل یخچال خیلی زود کپک می زنند.
  • بدنه یخچال گرم است و یا موتور بیش از اندازه داغ می‌کند.
  • مواد غذایی داخل یخچال، یخ میزند.
  • تنظیمات دمای یخچال با وجود بسته بودن درب آن، به هم می‌خورد.
  • بخش یخ ساز یخچال و یا ساید بای ساید، کار نمی‌کند.

گاهی چاره‌ای جز تعویض یخچال نداریم

این موضوع بیشتر در اوایل خرید یخچال می‌افتد. تمامی تعمیرکاران یخچال و فریزر و سازندگان این سیستم‌های سرمایشی اعلام می‌کنند که حداکثر تا دو هفته بعد از خرید یخچال، اگر مشکلی در یخچال وجود داشته باشد، حتما مشخص می‌شود.

در این مدت، به خوبی به یخچال توجه داشته باشید و آن را زیر نظر بگیرید.

بخش‌های یخ ساز، فریزر و آب سرد کن آن را امتحان کنید و در صورتی که مشاهده کردید مشکلات یخچال قابل چشم پوشی نبوده و  این بخش‌ها به خوبی کار نمی‌کنند، حتما به نمایندگی اطلاع دهید.

حتما بخش ضد برفک دستگاه را بررسی کنید و متوجه باشید که آیا برفکی تولید می شود و یا خیر.

اگر هر کدام از این بخش‌ها مشکل داشته باشد، نمایندگی موظف به تعویض قطعات و حتی در مواردی تعویض کامل یخچال خواهد بود.




:: برچسب‌ها: تعمیراتچی , تعمیر , یخچال , ماشین لباسشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()