۱۵ نكته مهم براي نگهداري از ماشين لباسشويي كه بايد بدانيد
نوشته شده توسط : hi

ماشين لباسشويي باعث شده در وقت و انرژي ما خيلي صرفه‌جويي شود. البته تا وقتي كه ماشين لباسشويي خراب نشود. وگرنه هزينه و وقت زيادي از ما گرفته مي‌شود. پس بهتر است با روش ها و نكات نگهداري از ماشين لباسشويي آشنا باشيم تا حداكثر استفاده و بهره وري را تا سال ها از ماشين لباسشويي خودمان داشته باشيم. در ادامه ساده‌ترين نكات نگهداري درست از ماشين لباسشويي را مي خوانيم كه از خراب شدن ماشين لباسشويي ما جلوگيري مي كنند.

نكات مهم براي نگهداري از ماشين لباسشويي

نكاتي در مورد ماشين لباسشويي

۱- از گذاشتن اجسام سنگين يا نشستن روي ماشين لباسشويي بخصوص زماني كه روشن است و در حال شستن لباس‌هاست خودداري كنيد.

۲- درب ماشين را آرام باز و بسته كنيد. چراكه اكثر ماشين لباسشويي‌ها درب آنها خيلي حساس است و با كمي بي‌دقتي خراب مي‌شود. حتي ممكن است بر اثر كمي فشار زياد لولاي آن بشكند.

۳- بعد از شستن لباس‌ها حداقل نيم ساعت درب ماشين را باز بگذاريد، تا داخل ماشين خشك شود و زنگ نزند. همچنين رطوبت باعث مي‌شود كه قارچها و ميكروب‌ها در ماشين لباسشويي رشد كنند و علاوه بر ايجاد بو، آلودگي را به لباس‌هايي كه بعداً وارد ماشين مي‌شوند، انتقال داده و ايجاد بيماري‌هاي پوستي و … مي‌كنند.

۴- فيلتر لباسشويي را چك و تميز كنيد. مخصوصاً فيلتر تخليه؛ بعد از يك مدت مو و پارچه‌هاي ريز ممكن هست در آن گير كرده باشند كه براي كاركرد درست ماشين لباسشوي بايد حتما تميز شود.

 

۵- جا پودري را هر چند ماه يكبار بيرون آوريد. آن را تميز كنيد، و بعد اجازه دهيد؛ خشك شود. سپس سر جايش بگذاريد.

۶- يكي از نكات مهم براي نگهداري از ماشين لباسشويي اين است كه: دقت كنيد ماشين لباسشويي شما تراز باشد. اگر ماشين شما ايجاد صدا و لرزش زيادي مي‌كند؛ دليل آن اين هست كه ماشين لباسشويي شما تراز نيست. تراز نبودن ماشين لباسشويي به موتور آن فشار وارد مي كند.

۷- حداقل سالي دو يا سه بار براي جلوگيري از جرم‌گيري و شكل‌گيري قارچهاي انگلي در ماشين لباسشويي خود، ماشين را روي داغترين درجه آن با يك دور آبكشي اضافي تنظيم كنيد. در جاي پودري آن يك فنجان سركه بريزيد و ماشين را وقتي‌كه خالي است روشن كنيد. البته بعضي از ماشين‌ها داراي گزينه تميز كردن خودكار مي‌باشند.

 

۸- از چرخاندن سلكتور ماشين خود در خلاف جهت خودداري كنيد. چرخ‌دنده‌هاي آن آسيب مي‌بيند و بعد از يك مدت خراب مي‌شود.

 

نكاتي در مورد شستن لباس ها

۹- اگر در بين لباس‌هاي كثيف لباس زيپ‌دار وجود دارد، زيپ آن‌ها را ببنديد و برعكس كنيد و داخل ماشين بيندازيد. تا به استيل داخل مخزن ماشين آسيب وارد نشود.

۱۰- از قرار دادن لباس زيادي داخل ماشين خودداري كنيد. چرا كه براي شستن آن‌ها خيلي به موتور فشار وارد مي‌شود. همچنين لباس‌ها خوب شسته نمي‌شوند.

۱۱- حتما داخل جيب لباس‌ها را بگرديد، تا اشيا فلزي، دستمال كاغذي و… در آن نباشند. بعد لباس‌ها را داخل ماشين بيندازيد. اين كار علاوه بر آسيب زدن به محفظه داخلي ماشين لباسشويي ممكن است؛ موجب گرفتگي فيلتر تخليه شود.

۱۲- از پودرهاي متفرقه يا پاكننده‌هاي دستي، به دليل اينكه داراي مواد شيميايي آسيب‌رسان به ماشين و كف زياد هستند. استفاده نكنيد. همچنين از نرم كننده‌ها و سفيدكننده‌ها به مقدار كم استفاده كنيد. تا به مرور دچار آسيب به قطعات ماشين نشود.

۱۳- لباس‌هاي كثيف را براي مدت طولاني در ماشين قرار ندهيد. هرموقع خواستيد لباس‌ها را بشوييد، آن‌ها را داخل ماشين قرار دهيد. چرا كه موجب مي‌شود؛ ميكروب‌ها و قارچ‌ها در ماشين شما ايجاد شود. همچنين وقتي لباس‌ها را شستيد. بيشتر از نيم ساعت داخل ماشين نماند. چون رطوبت دارند و موجب ايجاد قارچ در ماشين مي‌شوند. اين رطوبت به مخزن ماشين هم آسيب مي‌زند.

۱۴- از انداختن جوراب و لباس‌هاي كوچك مثل لباس‌زير در ماشين خودداري كنيد. اينكار علاوه بر اينكه اين نوع لباس‌ها را خراب مي‌كند. ممكن هست اين لباس‌ها هنگام خروج آب وارد فيلتر خروجي شوند و به ماشين آسيب بزنند. بهتر است اين لباس ها را در كيسه هاي مخصوص كه براي شستن لباس هاي ريز در ماشين لباسشويي هستند قرار دهيد.

۱۵- هيچ وقت فكر نكنيد با زياد ريختن مواد شوينده لباس ها بهتر تميز مي شوند. استفاده زياد از مواد شوينده هم به ماشين آسيب مي زند هم لباس شما را بيشتر خراب مي كنند.

در نكات بالا تقريباً هر آنچه براي نگهداري از ماشين لباسشويي لازم بود گفته شد. با رعايت اين نكات ساده مي توانيد ساليان طولاني از استفاده از ماشين لباسشويي خود استفاده مفيد داشته باشيد.

 

اما اگر ماشين لباسشويي يا يخچال شما به تعمير نياز دارند مي توانيد با مراجعه به سايت تعميراتچي ، با تعميركاران حرفه اي در ارتباط باشيد.





:: برچسب‌ها: تعميراتچي , ماشين لباسشويي , يخچال , تعمير ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: