چه عواملی باعث تجمع آب در کف یخچال یا داخل یخچال می شود؟
نوشته شده توسط : hi

هنگامی که درب یخچال خود را باز می کنید ممکن است با این صحنه مواجه شوید که آب داخل تمامی قفسه ها را گرفته است یا در زیر کشوهای یخچال جمع شده است ، بنابراین بدیهی است که نوعی مشکل در یخچال خود دارید. احتمال این وجود دارد که جمع شدن آب در یخچال خیلی جدی نباشد ، اما مشکلی است که باعث به هم ریختگی مداوم وسایل داخل یخچال و همچنین ذهن شما می شود و حتی ممکن است آب از درب ورودی دستگاه شما خارج شود و به کف آشپزخانه شما آسیب برساند. تشخیص منبع تجمع آب را در اولویت قرار دهید. و در صورت جدی بودن این مشکل، شما به تعمیر یخچال خود نیاز دارید.

 

در مقاله این هفته تعمیراتچی به بررسی که عواملی باعث تجمع آب در کف یخچال یا یخچال می شود، می پردازیم:

عوامل تجمع آب در یخچال : مسدود شدن لوله تخلیه

اگر در ته یخچال خود حوضچه های کوچکی از آب مشاهده می کنید، احتمالاً مشکلی در فریزر شما وجود دارد. در شرایط عادی ، سیستم یخ زدایی در فریزر شما چندین بار در روز دستگاه تولید گرما و یا به اصطلاح بخاری را روشن می کند و یخ زدگی را که روی سیم پیچ های اواپراتور جمع می شود ذوب می کند.

با ذوب شدن یخ به آب، آب به یک لوله تخلیه هدایت می شود که به یک ظرف تخلیه در پایین یخچال منتهی می شود. در آن قسمت به دلیل گرما، آب تبخیر می شود. اما اگر لوله تخلیه  در قسمت فریزر مسدود شود، آب به راحتی از فریزر بیرون و به کف یخچال می ریزد.

برای رفع این مشکل باید لوله تخلیه مسدود شده را پاک و تمیز کنید. به احتمال زیاد این مشکل به سادگی با تمیز کردن لوله تخلیه، حل می شود. ریختن کمی آب داغ در لوله تخلیه، باعث پاک شدن و حل مشکل می شود.

عوامل تجمع آب در یخچال : مسدود شدن لوله تخلیه

آب جمع شده در یخچال به دلیل تعریق

تعریق زیاد در داخل محفظه های غذای تازه می تواند باعث جمع شدن آب در اثر تجمع چگالش در داخل یخچال ها شود. اگر متوجه خیس شدن دیواره های یخچال خود شدید ، ممکن است میوه و سبزیجات مرطوب را درون این محفظه های غذایی قرار داده اید، یا ممکن است مشکلی در واشر درب یخچال وجود داشته باشد. واشرهای لاستیکی اطراف درب باعث می شود هنگام بسته شدن درب ، هوای خارج به داخل یخچال وارد نشود.

اگر هوای گرم تر از خارج  یخچال به طور مداوم اجازه ورود به یخچال را داشته باشد، رطوبت حاصل از داخل یخچال ها می تواند باعث تراکم دیواره ها شود. این رطوبت در نهایت قطرات آب ایجاد می کند که از پایین دیواره ها عبور می کند و در پایین یخچال تبدیل به استخری از آب می شود. تعویض واشرهای فرسوده تنها راه حل این مشکل است.

آب جمع شده در یخچال به دلیل تعریق

عوامل تجمع آب در یخچال : نشتی دیسپنسر (Dispenser) آب

یکی از عوامل تجمع آب در یخچال، می تواند نشتی دیسپنسر (Dispenser) آب باشد. اگر یخچال فریزر شما دارای دیسپنسر آب تعبیه شده بر روی درب آن است ، ممکن است در نتیجه نشتی در سیستم توزیع کننده، آب در کف یخچال جمع شود. آب سردکن ممکن است اتصال خرطومی بدی داشته باشد، یا لوله هایی که آب را برای یخچال از طریق یخچال حمل می کنند نشت کرده و به محفظه اصلی بریزد. ممکن است یک نشت واضح در دیسپنسر باشد یا نیاز به برداشتن پانل ها از یخچال برای بررسی نشتی آب باشد. اگر خودتان نمی توانید این مشکل را رفع کنید، بهتر است با یک تعمیرکار حرفه ای لوازم خانگی مشورت کنید.

عوامل تجمع آب در یخچال : نشتی دیسپنسر (Dispenser) آب
 
 
منبع : تعمیراتچی




:: برچسب‌ها: تعمیر یخچال , تعمیر ماشین لباسشویی , تعمیراتچی ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: