راهنماي تميز كردن يخچال و فريزر
نوشته شده توسط : hi

يخچالها ميزبان مواد غذايي هستند و به همين دليل بايد هميشه از هر نظر تميز باشند. تميز كردنيخچال و فريزر يك كار بسيار مهم و حساس به شمار مي‌رود. بسياري از افراد از خود مي‌پرسند چگونه بدن يخچال را تميز كنيم اما دقيقا نمي‌دانند چه كارهايي بايد انجام دهند. تميز كردن يخچال با سركه يكي از قديمي‌ترين روش‌هاي تميز كردن يخچال است كه بسيار مفيد محسوب مي‌شود. برق انداختن يخچال سفيد يكي از اهداف اصلي خانه‌دارهاي امروزي است. همين مسئله نشان مي‌دهد تنها تميز كردن داخل يخچال مهم نيست و بايد به تميزي بدنه‌ بيروني آن‌ هم توجه كرد. زرد شدن يخچال كابوس بزرگي به شمار مي‌رود و بسياري از افراد دنبال راهي براي جلوگيري از زرد شدن يخچال هستند.

تميز كردن فريزر يخچال 

اگر از فريزرهاي بدون برفك استفاده مي‌كنيد كار چندان سختي براي تميز كردن داخل آن نداريد. اگر داخل فريزر شما برفك مي‌زند از تراشيدن آن خودداري كنيد. بهترين روش اين است كه فريزر را مدتي خاموش كنيد و اجازه دهيد برفكها آب شوند. ممكن است فريزر شما به دليل وجود گوشت و سبزي كمي بو گرفته باشد. مي‌توانيد از كمي آبليموي رقيق شده براي رفع لكه‌ها و بوي داخل فريزر استفاده كنيد. دقت داشته باشيد كه آبليموي زياد هم ممكن است باعث آسيب به فريزر شما شود و در مصرف آن احتياط را رعايت كنيد.

اگر مواد اضافه‌اي داخل فريزر مانده‌اند حتما آنها را خارج كنيد. معمولا بخشي از كيسه‌هاي پلاستيك به بخش‌هاي انتهاي فريزر مي‌چسبند، اگر مدتي فريزر را در حالت خاموش رها كنيد، دماي داخل آن بالا مي‌رود و مي‌توانيد به راحتي اين مواد را خارج كنيد.

قفسه هاي داخلي فريزر خود را جدا كرده و به خوبي با آب و مايع بشوييد. سپس مقداري آب گرم و سركه داخل اسپري بريزيد و در قسمت هاي داخلي فريزر اسپري كنيد. مي توانيد از آب و جوش شيرين هم در اين مرحله استفاده كنيد. سپس با يك اسفنج نرم سطح را آنقدر پاك كنيد كه لكه اي باقي نماند. پس از خشك شدن قفسه ها را سر جاي خود بگذاريد.  قبل از روشن كردن فريزر هم مطمئن شويد داخل آن نيز خشك است. رطوبت اضافي باعث ايجاد لايه‌هاي يخ داخل فريزر مي‌شود.

قفسه هاي داخلي را جدا كرده و با آب و مايع بشوييد. سپس مقداري آب گرم و سركه داخل اسپري بريزيد و در قسمت هاي داخلي فريزر اسپري كنيدقفسه هاي داخلي را جدا كرده و با آب و مايع بشوييد. سپس مقداري آب گرم و سركه داخل اسپري بريزيد و در قسمت هاي داخلي فريزر اسپري كنيد

تميز كردن بدنه يخچال

تميز كردن بدنه يخچال به اندازه تميز كردن داخل آن مهم است. براي تميز كردن بيرون يخچال هرگز از مواد شيميايي و دستمال‌هاي زبر استفاده نكنيد چون باعث آسيب به رنگ بدنه مي‌شوند. اگر لكه‌هاي بزرگي روي يخچال شما نيست مي‌توانيد از يك دستمال مرطوب شده با آب گرم استفاده كنيد. تركيب آب گرم و مقدار كمي مايع ظرفشويي هم مي‌تواند بيشتر لكه‌هاي روي بدنه‌ يخچال را از بين ببرد. دقت داشته باشيد كه قبل از تميز كردن بيرون يخچال هم بايد آن را از برق بكشيد. توصيه مي‌شود بعد از تميز كردن بيرون يخچال، بدنه آن را با يك دستمال تميز خشك كنيد تا لك نشود. اين امر خصوصا در يخچال‌هاي سيلور بيشتر نمايان است.

بعد از تميز كردن بيرون يخچال، بدنه آن را با يك دستمال تميز خشك كنيد تا لك نشود. اين امر خصوصا در يخچال‌هاي سيلور بيشتر نمايان استبعد از تميز كردن بيرون يخچال، بدنه آن را با يك دستمال تميز خشك كنيد تا لك نشود. اين امر خصوصا در يخچال‌هاي سيلور بيشتر نمايان است

شستن موتور يخچال

اين بخش از يخچال، بايد با دقت بيشتري تميز شود. توصيه مي‌شود براي تميز كردن موتور و بخش‌هاي برقي يخچال از فرچه‌ خشك يا جاروبرقي كمك بگيريد. بسيار مهم است كه اين بخش‌هاي يخچال از خاك پاك شوند. به هيچ‌وجه از مواد تميز كننده يا آب براي تميز كردن موتور و بخش‌هاي برقي يخچال استفاده نكنيد. وجود لكه و چربي در اين بخش‌ها ضرري ندارد.

دلايل زرد شدن يخچال و جلوگيري از آن

اگر يخچال و فريزر شما سفيد باشند، احتمالا بعد از مدتي هاله‌اي از رنگ زرد روي بدنه آن‌ها ديده خواهد شد. اين رنگ زرد به دليل تابش نور آفتاب، بخار مواد غذايي و مواد شيميايي موجود در آشپزخانه ايجاد مي‌شود. از نظر بهداشتي وجود اين هاله زرد مشكلي براي شما ايجاد نمي‌كند اما وجود آن بسيار ناخوشايند است.

براي پاك كردن اين رنگ زرد، كمي جوش شيرين با آب گرم مخلوط كنيد. با يك اسفنج تميز اين محلول را روي بخش زرد شده بكشيد و براي ده دقيقه آن را پاك نكنيد. اين محلول را با آب گرم پاك كنيد. اين كار را تا زماني كه هاله زرد رنگ از بين برود تكرار كنيد. دقت داشته باشيد كه محلول جوش شيرين و آب گرم ممكن است به پوست شما آسيب بزند بنابراين از دستكش استفاده كنيد.





:: برچسب‌ها: تعميراتچي , يخچال , ماشين لباسشويي , تعمير ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: